Nov 16

StarCraft II: Legacy of the Void

StarCraft II: Legacy of the Void

Dupa toate lucrurile prin care am trecut, dupa tot focul si furia…Razboiul nostru a fost indotdeauna despre salvarea vietilor! Trebuie doar sa terminam ceea ce am inceput.. pentru ca pentru unele lucruri chiar merita sa lupti.” asa incepe trailer-ul la StarCraft II:Legacy of the Void!

Legacy of the Void reprezintă un capitol deosebit din StarCraft II deoarece campania acestei ultime expansiuni aduce în prim-plan facțiunea Protoss, după ce in 2013 ne-a încântat cu povestea Zerg-ilor, la trei ani după cea a Terran-ilor. În plus  LotV marchează sfârșitul unei ere a sectorului Koprulu, începută cu primul joc StarCraft. Astfel LotV continua povestea din Heart of Swarm mutand insa lumina reflectoarelor pe tabara Protoss.

LotV îți pune la dispoziție o armată impresionantă Protoss – condusă de către protagonistul Artanis – cu un singur scop: recuperarea planetei-mamă a facțiunii respective din ghearele Zerg-ilor. Din păcate, deoarece Artanis nu ascultă de avertismentul lui Zeratul – care sosește la fața locului cu puțin timp înaintea asediului – întreaga flotă Protoss ajunge să fie controlată de către Amon, ființa antică și atotputernică care dorește să anihileze întreg universul. Astfel, Artanis este forțat să își abandoneze încă o dată planeta și să călătorească prin sectorul Koprulu, în căutare de noi aliați și mijloace de a-l învinge pe Amon.Noile personaje sunt asemănătoare cu cele din campaniile precedente, în ideea în care fiecare își are propriul rol pe navă.Avem Preserver-ul care trăiește în trecut și nu se poate adapta la ideea că Protoss-ii lucrează împreună cu Terran-ii și Dark Templar-ii, un personaj care se confruntă cu o criză de identitate – nu foarte diferită fața de cea a lui Stukov din expansiunea Heart of the Swarm – sau un Dark Templar care ajunge, încetul cu încetul, să accepte învățăturile lui Artanis. Din păcate, niciun personaj nu ajunge să fie la fel de memorabil precum Tychus sau enigmatic precum Tosh. Asta s-ar putea datora faptului că ar fi mai ușor să creionezi un personaj uman decât unul extraterestu.

Finalul campaniei principale nu este impresionant, însă, după ce vezi că adevărata luptă pe care o așteptai – cea în care Kerrigan, Raynor și Artanis se luptă cu Amon – se petrece în epilog, îți dai seama că aceste misiuni sunt separate de campania principală, fiindcă Blizzard a vrut să spună și o poveste in care rasa protos este in prim plan.

screenshot2015-11-11-11-21-12_gbbk

La capitolul unități, extensia aceasta stă ceva mai bine decât campaniile precedente. Nu mai ai de ales între două variante ale unităților, ci între trei. Vei întâlni patru facțiuni Protoss pe parcurs, fiecare cu varianta proprie de Zealot, Dark Templar, nave etc. Astfel, unitățile de tip melee – Zealot – sunt de mai multe feluri, fiecare cu avantajele ei. Spre exemplu, un tip de Zealot are un atac special care provoacă daune mai mari, pe când altul se poate face invizibil pentru câteva secunde și poate da stun creaturilor inamice. Unitățile ranged constau într-un tip de Stalker care își poate regenera scuturile mult mai repede, pe când un alt tip aduce înapoi mult-iubita unitate Dragoon din primul SC, care provoacă daune mai mari, însă trage mai rar decât un Stalker.

Dezvoltatorul a implementat câteva trăsături care te pot ajuta sa joci intr-o maniera mai usoara. Spre exemplu, Phoenix-urile ridică automat unitățile terestre pentru a le ataca, fiecare Warp Gate poate creea trei unități – în comparație cu doar una – Sentry-urile pot acum restaura scuturile unităților – din nou, automat – pe lângă faptul că Chrono Boost-ul rămâne permanent pe o clădire, însă nu poate fi activ pe mai multe deodată. In concluzie se pare ca avem parte de imbunătățiri semnificative în ceea privește comoditatea stilului de joc in special pentru cei care sunt la primul contact cu jocul.

Jocul poate fi cumparat de la emag.ro la pretul de 149 lei.

Clic aici!