Hitman: Absolution, al cincilea joc din seria Hitman, este un joc de stealth dezvoltat de IO Interactive si publicat de Square Enix. Jocul continua aventura Agentului 47, vanat de politie si de oamenii din propria organizatie, in incercarea sa de a descoperi adevarul din spatele conspiratiei care l-a transformat intr-un fugar. Hitman: Absolution utilizeaza noua varianta a motorului grafic Glacier si, la fel ca Assassin’s Creed, are un canon de respectat si dezvoltat, inspirandu-se foarte mult din zona cinematografica. Povestea are elemente de grindhouse, secventele cand vanezi alterneaza cu secvente in care esti vanat, iar avansarea prin misiuni este mult mai coerenta datorita hartilor mai mici si structurii liniare.
Personajele din Hitman Absolution, la fel ca cele din fiecare joc Hitman de pana acum, sunt usor caricaturizate, spre isterice datorita stilurilor de viata dominate de vicii si paranoia. Vanatoarea ramane aceeasi: capi de triade dependenti de droguri, membri ai Agentiei care au luat-o razna, tradatori ascunsi dupa armate intregi de mercenari.
Un jucator experimentat va constata imediat ca tehnologia din spatele multimilor implementate in unele misiuni este superioara celei din Assassin’s Creed: bogatie in detalii, recuzita si decoruri destul de variate si atent puse la punct, easter egg-uri construite inteligent. Fie ca te vei confrunta cu un nivel mai accesibil sau vei lupta pe un nivel in modul Purist, ideal ar fi sa stapanesti
tehnica Aruncarii Cheii Franceze sau Rostogolirii din Umbra in Umbra. Unealta „instinct mode” este de mare folos in indicarea traiectoriei imediate a garzilor din jur si utilizarea ei trebuie facuta responsabil deoarece odata consumata se regenereaza doar prin indeplinirea obiectivelor. Aceeasi unealta poate fi folosita pentru mentinerea deghizarii in momentul in care esti prea aproape de inamici.
Dotat cu cinci niveluri de dificultate, de la Easy la Purist, Hitman: Absolution poate da impresia unui jucator experimentat ca are de-a face cu un joc mai slab dpdv dificultate fata de primele versiuni ale Hitman. Totusi Absolution compenseaza intr-o oarecare masura prin challenge-urile (achievement-urile interne) care te forteaza sa reiei campania de cateva ori pentru a completa toate abordarile si a obtine cat mai multe puncte. Cu siguranta introducerea unor camere spion in unele situatii limita ar fi dat un plus de suspans si adrenalina, dar poate producatorii vor lua asta in considerare in versiunile urmatoare.
Hitman: Absolution este in acelasi timp un pas mare in fata si unul subiectiv in spate, in functie de categoria de gameri in care va aflati. E o rampa introductiva destul de stufoasa si deschisa abordarilor incat nou-venitii sa nu se simta alienati si un calup de continut consistent pentru fanii consacrati ai lui 47.